O mně
Kdo jsem?
Kdo jsem? Jsem Robert Junek, zkušený BI konzultant s více než 10 lety zkušeností v oboru. Zabývám se konzultacemi a realizací business intelligence projektů – od sběru a integrace dat, až po tvorbu dashboardů či celého reportingového řešení. V průběhu let jsem pracoval s celou řadou nástrojů, ale v současné době se věnuji především Keboole, Microsoft SQL Serveru a Power BI. Ostatně více o mých oblíbených nástrojích naleznete níže.
Díky tomu, že jsem vedl weby elektronických obchodů s obraty v řádek stovek milionů korun a že jsem byl vedoucím konzultantů jedné z tuzemských velkých marketingových agentur, mám podrobný vhled do světa e-commerce a všech jeho souvisejících oblastí od skladů, expedici, cenotvorbu, produktový management až po logistiku. A právě tyto zkušenosti jsou důležitou součástí mozaiky, která ze mě dělá zkušeného konzultanta.
Jsem certifikovaným datovým analytikem společnosti Microsoft a seniorním datovým inženýrem Keboola. Kromě toho mám jsem historicky pravidelně absolvoval certifikace na Google Analytics i různé reklamní platformy.
Technologie, které používám
Nástroj pro reporting a vizualizace z rodiny produktů Microsoft. Všechny zásadní reporty i dashboardy tvořím v něm. Vyzkoušel jsem řadu jeho konkurentů, placených i open-source, ale Power BI mi prostě sedí nejvíce. Dva programovací jazyky, které v něm můžete využívat (DAX a Power M) jsou více než dostačující na jakoukoliv výzvu, kterou před „dataře“ postavíte.
Původně český startup který už ale dosáhl celosvětového věhlasu. Jedno z uživatelsky nejpřívětivějších ETL, které jsem ve své kariéře viděl a navíc se sympatickými a dostupnými modely financování. Do „Kebooly“ stahuji data z různých systémů, databází nebo API rozhraní, tam data zpracovávám, čistím a propojuji do jednotného datového modelu a následně exportuji (ve většině případů) do Snowflake databáze pro zpracování v Power BI.
Analytické služby patřící k Microsoft SQL serveru používám u těch zákazníků, kteří mají své řešení postaveno právě na této skupině produktů a primárně u těch, kteří mají vlastní on-premise řešení. Příprava dat je tak udržena kompletně pod správou zákazníka a napojení do Power BI pomocí nativního konektoru a případné gateway v interní síti klienta je jednoduché.
Google produkty využívám různými způsoby. Základem jsou Google Analytics, jako jeden z hlavních zdrojů marketingově-webových dat u zákazníků. Zároveň využívám Google Drive jako platformu pro udržování dokumentace jednotlivých řešení. V neposlední řadě pak Google Sheets slouží u řady mých klientů jako vstupní podklady pro tvorbu reportů v takových okamžicích, kdy je potřeba pružně nastavovat target či sledovat jejich plnění (a kdy to jiné interní systémy neumožňují).
Microsoft Excel je pro každého dataře a BI konzultanta základ. Ať už pracujete v Power BI, Tableau, Metabase či čemkoliv dalším, jednou za čas se prostě potřebujete na data podívat i v jednoduché tabulkové podobě. Navíc propojení s daty z Power BI na úrovni Power Query mi umožňuje připravit pro zákazníky rozšíření samotného reportingu o další funkční prvky, třeba objednávkové systémy fungující nad skladovými zásobami. Tam, kde není prostor pro Power Apps, najde se prostor pro Excel.
A našlo by se toho ještě více!
Pokud bych nechtěl vypisovat jen ty položky, které se týkají přímo zpracování dat, mohl bych pokračovat ještě dlouho. Nástroj pro projektové řízení, ve kterém se zákazníky komunikuji a ve kterém vidí, jak se posouvají jejich požadavky, účetní software, grafické programy, různá rozhraní pro testování API požadavků, desktopové manažery pro přístup do různých databází, testovací servery a prostředí (od těch lokálních až po ty cloudové) a řada dalších věcí. Softwarový život superhrdiny je prostě bohatý.